مدل تربیت انقلابی در حکمرانی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر منظومه معرفتی امامین انقلاب |
کد مقاله : 1212-CNF (R1) |
نویسندگان |
اسدالله اسدی گرمارودی * عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان- پردیس شهید چمران |
چکیده مقاله |
آموزش عمومی که از سنین کودکی و نوجوانی صورت میپذیرد چنانچه برخوردار از مبانی معرفتی منطبق با فطرت انسانی و آموزههای وحیانی باشد سعادت هر ملتی را تضمین میکند انقلاب اسلامی ایران از چنین رویکردی و جمهوری اسلامی گلواژه این نگاه راهبردی به شمار میآید. اینک در گام دوم انقلاب اسلامی با سرمایه گرانسنگی از رهنمودهای امامین انقلاب جهت تحقق جامعه ای بر مبنای تربیت انقلابی در وصول به تمدن اسلامی مواجه هستیم . دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از دستگاههای مسئول در تربیت معلمان انقلابی تاسیس و آنچه پیش و پیش از هر چیز احساس نیاز میشود، التفات ویژه در ساختار تربیتی در اندام واره ی مباحث علمی و مهارتی آن است، در این پژوهش تلاش شده است تا با هدف تربیت انقلابی، در حکمرانی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر منظومه معرفتی امامین انقلاب ساختاری ارائه شود . روش پژوهش کیفی و از حیث هدف تحلیل عاملی اکتشافی و جامعه و دامنه تحقیق شامل بیانیه گام دوم و بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری است. دادهها با روش مطالعه اسنادی فیش برداری شدهاند رویکرد پژوهش ارائه الگویی در حوزه حکمرانی نظام تربیت معلم با رویکرد تربیت انقلابی است، از محاسن این طراحی در تحقق اهداف تربیت انقلابی طی دوره سه ساله، ۹ ترمه، با اختصاص دادن ترمهای آغازین به دروس معرفتی و تربیتی، باورمند و لذت آفرین به نقش انبیایی معلم در دوره کارشناسی، و علاوه بر آن صرفهجویی اقتصادی سالانه ۲۵ هزار تعهد دبیری و حضور یک سال زودتر دانشجویان در آموزش و پرورش میباشد |
کلیدواژه ها |
مدل، حکمرانی، تربیت انقلابی، تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان، امامین انقلاب |
وضعیت: پذیرفته شده |