طراحی و تبیین الگوی کیفیت خدمات رسانی مبتنی بر آموزهای مدیریت اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب: کاربرد روش آمیخته |
کد مقاله : 1101-CNF (R2) |
نویسندگان |
یاسر درتاج *1، حسن جوادی نیا2 1مدرس دانشگاه فرهنگیان 2استادیار گروه معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه طباطبایی بوشهر |
چکیده مقاله |
هدف اصلی: طراحی و تبیین الگوی کیفیت خدمات رسانی مبتنی بر آموزهای مدیریت اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب. روش پژوهش: روش شناسی تحقیق حاضر توصیفی-اکتشافی می باشد و روش پژوهش استفاده شده در این مطالعه رویکرد آمیخته (کیفی-کمی) بود. بطوریکه محقق در بخش کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوای آیات قرآن کریم و احادیث معتبر ذکر شده از ائمه اطهار و بیانیه گام دوم انقلاب به بررسی زمینه مورد مطالعه (کیفیت خدمات رسانی) پرداخته و در بخش کمّی با استفاده از روش پیمایشی، ابعاد و مولفه های مکشوفه در بخش کیفی را بررسی و الگوی طراحی شده را آزمون نمود. همچنین جامعه آماری تحقیق عبارت بود از اساتید دانشگاهی و خبرگان حوزوی که از روش نمونه گیری در دسترس استفاده گردید. یافته ها: نظر به تایید مسیرهای مطروحه در سطح اطمینان 95 درصد می توان الگوی کیفیت خدمات رسانی مبتنی بر آموزهای مدیریت اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب را مشتمل بر 5 بعد مهرورزیدن به ارباب رجوع،عدالت محوری، دوراندیشی در ارایه خدمات، قرب الهی و مردم داری مطرح کرد. در این میان، بیشترین ضریب مسیر در تبیین واریانس متغیر وابسته، به ترتیب مرتبط با متغیرهای عدالت محوری و مهر ورزیدن به ارباب رجوع بوده است. |
کلیدواژه ها |
کلیدواژه: طراحی الگو، کیفیت خدمات رسانی، مدیریت اسلامی |
وضعیت: پذیرفته شده |